PUBLIKACJE
Dyrektywa o prawie konsumentów do naprawy – czy konsument może żądać naprawy w nieskończoność?
Nowa Dyrektywa o prawie do naprawy weszła w życie 30 lipca 2024 r. Państwa Członkowskie mają dwa lata na implementację […]
Miarkowanie kar umownych w kontekście Prawa zamówień publicznych
Wiele sporów w projektach technologicznych bierze się stąd, że na etapie projektowania strony nie potrafią dobrze przewidzieć zakresu wykonywanych prac i możliwych problemów. Dlatego już na etapie tworzenia umowy, należy...
Spory w projektach technologicznych – jak uniknąć sądu?
Wiele sporów w projektach technologicznych bierze się stąd, że na etapie projektowania strony nie potrafią dobrze przewidzieć zakresu wykonywanych prac i możliwych problemów. Dlatego już na etapie tworzenia umowy, należy...
Walka z opóźnieniami w płatnościach. Narzędzia prawne dla przedsiębiorców
W 2020 do porządku prawnego wprowadzono przepisy, które dają nowe, lepsze narzędzia prawne do walki z zatorami płatniczymi. Uznano, między innymi, że nieuzasadnione wydłużanie terminów zapłaty stanowi obecnie czyn nieuczciwej...
Case study: Jak odzyskać od dłużnika pełne koszty usług prawnych za wygrany proces?
Liczba firm w Polsce deklarujących problemy z przeterminowanymi płatnościami waha się między 80-90%. W takich sytuacjach wielu przedsiębiorców staje przed dylematem czy i kiedy skorzystać z pomocy profesjonalnego pełnomocnika.